úterý 29. dubna 2014

Zařizujeme kuchyň: Výběr kvalitní vestavné trouby

Jak na výběr kvalitní vestavné trouby?

V dnešních kuchyních se jenom těžko obejdeme bez kvalitního vybavení, a pečící trouba je právě jednou z takových, která vy měla být součástí každé kuchyně. První kritérium při výběru by mělo být to, zda bude součástí sporáku, tedy varné desky, nebo nikoliv. Následně už se stačí zaměřit na podstatné parametry, které by vestavné trouby měli být. Tím nejdůležitějším kritériem je samozřejmě estetický efekt, a tak je nutné samotný výběr konzultovat s truhlářem, který konkrétním rozměrům dokáže kuchyni přizpůsobit.

Vestavná trouba Miele

Sledujte energetické štítky

S tím, aby nám daná trouba dobře sloužila je dán i její výkon. Ne vždy však platí, že vysoký výkon musí být nutně spojený s vysokou spotřebou energie. Současné vestavné trouby mají povinnost být označené energetickými štítky, které graficky znázorní samotnou náročnost. Těmi nejlepšími kategoriemi v tomto segmentu jsou A, A+ a také A++. V souvislosti s tím by měla být na štítku také uvedena i roční spotřeba elektrické energie, a také její hlučnost. Ta je důležitá především horkovzdušného režimu, kdy ventilátor rozhání požadovaný vzduch po celém objemu trouby. Samozřejmostí je, že je možné péct i osvědčenými metodami, kdy ohříváme horní, spodní, nebo obě části trouby.
vestavné trouby miele
Vestavná trouba značky Miele

Usnadněte si čištění

Ty nejmodernější trouby dnes umí nejenom připravit dokonalý gurmánský zážitek, ale také vám usnadnit práci. Základem by měl být specielní povrch, který ulehčí mechanické čištění. Ty nejkvalitnější vestavné trouby však nabídnou také možnost katalýzy nebo pyrolýzy, což je postup, kdy se vnitřní povrch rozehřeje na maximální teplotu, mastnota a jiné nečistoty se přemění v prach, a ten se následně snadno vymete.

vestavná trouba

Pečení na správnou teplotu

Další velmi pozitivní funkcí je takzvaná teplotní sonda. Zatímco samotnou troubu nastavíte na určitou teplotu, tato sonda hlídá teplotu uvnitř dané potraviny, díky čemuž vám přesně na vteřinu oznámí, kdy je již hotová. A i to je rozhodně důležité z hlediska výběru té nejlepší trouby.

13 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Vestavné trouby jsou výborná věc. Také doma v kuchyni jednu takovou mám. Přemýšlela jsem nad tím, jestli se dá něco takového sehnat třeba i do restaurace, nevíte? Plánujeme si totiž s manželem otevřít takové menší rodinné bistro a když jsem se dívala na různé obchody, kde prodávají gastro vybavení, nikde jsem vyloženě na vestavné trouby nenarazila.

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem teda toho názoru, že při zařizování kuchyně - a interiéru celkově určitě stojí za to se předem poradit s někým, kdo tomu opravdu rozumí. Právě toto při zařizování bytu udělal já a myslím si, že se mi to vyplatilo. Hodně mi s tím pomohli bytoví designéři z http://www.pwinterier.cz/. Pokud by tedy někdo chtěl udělat něco podobného, určitě doporučuji.

    OdpovědětVymazat
  4. Tady ty vestavné spotřebiče do kuchyně jsou opravdu super věc, taky je doma máme, konkrétně troubu a myčku. Nemůžu si je vynachválit. Celkově jak naše kuchyň prošla rekonstrukcí, tak jsem s ní mnohem víc spokojená. Dokonce i moje oblíbená sada hrnců už má konečně své vlastní místo, což je super. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Kuchyň je pro mě mým královstvím, ve kterém velím hlavně já. Většinu spotřebičů a vybavení jsem tak vybírala já. Šlo mi hlavně o kvalitu, protože vím, jaké to je, když člověk vybere levnější modely a za pár let musí hned kupovat vše nové. Vybírala jsem tak vše od konvičky na čaj až po velké spotřebiče, včetně ledničky a myčky.

    OdpovědětVymazat
  6. Byli jsme už manželem rozhodnutí že si do právě rekonstruovaného pokoje pozveme i malíře Brno aby nám trošku zkrášlili naši domovinu. Na jednu stranu se dá říct že jsme ti tuto práci mohli udělat sami, ale my měli dost práce se zařizováním designu, a tak jsme byli rádi, že to za nás udělali profesionálové. Rádi jsme za to zaplatili

    OdpovědětVymazat
  7. My máme vestavnou troubu, nakonec jsme po dlouhém vybírání vybrali Bosch a jsme spokojeni, za mě je to elegantní a praktické řešení umístění trouby. Kuchyň byla obecně oříšek , trochu jsme podcenili velikost pracovní plochy, ale vyřešili jsme to koupí kuchyňského regálu a je to super věc, nejen, že se spousta věcí vejde pod něj, ale i ten pracovní prostor se zvětšil.

    OdpovědětVymazat
  8. Na takovou podobnou vestavnou troubu jsem teď paní Ludmila přes https://www.julu.cz P2P půjčku půjčovala peníze. Ona si ji na Vánoce chtěla moc a moc koupit a vypadala docela dobře zajištěně, tak jsem neměla vůbec žádné obavy s ní vlastně nějakou půjčku uzavřít. Jak jste na tom vy ostatní? Půjčujete lidem nebo ne?

    OdpovědětVymazat
  9. Ráda bych taky teď trochu investovala do vybavení naší kuchyně a přesně nějaké ty vestavné spotřebiče bych tam chtěla. :) Chtělo by to ale určitě i nějaký nový nábytek. Moc by se mi líbil například nějaký hezčí jídelní stůl. Dívala jsem se různě po internetu jaké jsou možnosti a asi nejvíc mě zaujaly moderní světle hnědé jídelní stoly a sety. Ty vypadají fakt dobře.

    OdpovědětVymazat
  10. Ono hodně záleží i třeba na tom, jaký způsob vytápění máte doma. Třeba lokální rekuperace dneska dokáže dost ovlivnit tah trouby, protože tam pak nějakým způsobem vzniká podtlak. Alespoň tak mi to vysvětlovali v jednom obchodě, kde jsem právě vybíral troubu. Málo kdo o tom dneska ví. :-) Tak pro jistotu.

    OdpovědětVymazat
  11. Taky máme vestavěnou troubu a je to paráda. Jednak to líp vypadá a pak na údržbu je to fakt super. Už mi konečně žádné jídlo nikam nezapadává, protože i varná deska je zadělaná. Jsem ráda, že jsme si nechali s výběrem kuchyně poradit od https://www.gabon.cz/kuchyne/ . Máme dvě děti, takže pořád něco vařím a v naší nové kuchyni jsem ráda :-) .

    OdpovědětVymazat
  12. Dívali jsme se s manželem na nějaké nové vybavení do kuchyně ale došlo nám že bez nějaké menší půjčky to stejně nepůjde. Je škoda že prostě nejsme schopni ušetřit několik desítek tisíc korun v průběhu roku. Ono totiž všechno tak nějak stojí peníze a je to na tom bohužel vidět..

    OdpovědětVymazat
  13. Slepice jsou pro mě symbolem kvality a domácího jídla. Proto se rozhodujeme pořídit si slepice a postavit si kurník pro slepice , abychom měli každý den čerstvá vajíčka. V obchodě často kupovat vajíčka nechci, protože nevím, jak jsou opravdu kvalitní a co obsahují.

    OdpovědětVymazat