pátek 12. září 2014

7 tipů jak zabezpečit Váš dům či byt před odjezdem na dovolenou

7 tipů jak zabezpečit Váš dům či byt před odjezdem na dovolenou


Rok se s rokem sešel a vy už se těšíte na zaslouženou dovolenou. Ale ještě předtím, než opustíte váš domov, musíte se postarat o jeho zabezpečení.

Zabezpečení domu/bytu


Ať už odjíždíte jen na pár dní nebo několik týdnů, vždy byste měli věnovat jistou pozornost zabezpečení vašemu příbytku. Využít můžete jak moderních zabezpečovacích technologií, tak osvědčenou pomoc sousedů nebo příbuzných

1)    Zabezpečení dveří


Před odjezdem na dovolenou pečlivě zkontrolujte uzamčení všech dveří a oken. Dveře by měly být v první řadě osazeny kvalitním zámkem. V dnešní době existuje na trhu velké množství nejrůznějších typů zámků (například tzv. zadlabávací zámek) a k nim i speciální klíče.



Součástí kvalitně zabezpečeného domu jsou i dveře jako takové. Na bezpečnostní dveře můžete namontovat dveřní řetízky, dveřní závory nebo kukátka. Bezpečnostní dveře té nejvyšší třídy pak mohou dále obsahovat i krycí korzety nebo ochranu pantů. Obecně samozřejmě platí, že čím více bezpečnostních prvků budou dveře obsahovat, tím obtížněji se přes ně nezvaný návštěvník bude dostávat.

2)    Zabezpečení oken


Obdobně je třeba přistoupit i k zabezpečení oken. Bezpečnostní okna lze vybavit přídatným okenním rámem a ochranou okenních pantů, aby se zloděj nedostal k jejich vykloubení. Zevnitř pak můžete okno vybavit uzamykací okenní klikou. U některých oken je možno navíc využít okenní závoru, kterou nasadíte zvenčí a pomocí řetězu protáhnete dovnitř, kde ji upevníte pomocí pantů.



3)    Zabezpečení pomocí kamerového systému


V dnešní době jsou k dispozici také nejrůznější bezpečnostní systémy. Vaše obydlí včetně pozemku můžete sledovat pomocí kamerového systému. Kamerový systém dokáže sledovat současně velký prostor a zachytit veškeré dění.



4)    Zabezpečení pomocí alarmů


Na přístupové body instalovat alarmy nebo bezpečnostní zámky. Tyto systémy pak mohou být on-line připojeny třeba k vašemu mobilnímu telefonu a vy tak okamžitě víte (pomocí SMS), že váš bezpečnostní systém byl narušen.

5)    Požádejte sousedy o kontrolu


Velmi účinné (a levné) jsou techniky, kdy v podstatě simulujete běžný denní provoz domácnosti. Poproste sousedy nebo příbuzné, aby se vám jednou za pár dní podívali dovnitř domu. Stačí třeba jen rozsvítit světlo a zkontrolovat, zda neteče voda apod.

6)    Vybírání poštovní schránky


I když odjíždíte jen na pár dní, plná poštovní schránka může být velmi jasným ukazatelem prázdné domácnosti. Poproste proto vaše sousedy nebo příbuzné, zda by vám nezkontrolovali schránku a poštu neschovali u sebe.

7)    Nesdělujte váš odjezd širokému okolí


V poslední řadě nesdělujte širokému okolí (například skrze sociální sítě nebo automatickou odpovědí u vašeho e-mailu), že jste pryč. Je to zbytečné riziko a vy nevíte, ke komu se daná informace může dostat.

11 komentářů:

  1. Takové tipy se vždycky hodí, jen co je pravda. Nějaký zabezpečovací systém by dnes určitě měl mít každý. Co mám ale zkušenost, tak případného zloděje dokáže často odradit i pořádný vysoký plot. My máme na plotě například takové plotové dílce 3D, které prostě nejdou vůbec snadno přelézt. Myslím si, že částečně i díky tomu jsme ještě se zloději problémy neměli.

    OdpovědětVymazat
  2. Zabezpečení je určitě dobré nepodceňovat, zvlášť když člověk jede pryč na delší dobu. Právě to máme v plánu letos v létě. Rád bych z https://armik.cz/ nakoupil nějaké vybavení na kempování, vzal rodinu a jel pryč klidně i na tři týdny. Docela se na to těším. Minulý rok jsme totiž nikde nebyli.

    OdpovědětVymazat
  3. Já například v poslední době dost přemýšlím nad tím, že bych začala investovat do cenných kovů, velice mě například láká investiční platina a právě jsem si říkala, že společně s ní by možná bylo dobré investovat i do nějakého trezoru, případně i kompletního bezpečnostního systému. Přecejen něco takového není úplně dobré mít doma "jen tak."

    OdpovědětVymazat
  4. V dnešní době je dobré myslet nejen na zabezpečení domu, ale například i auta. Minulý rok, když jsme jeli na dovolenou, tak jsem auto nechal stát před domem a bohužel mi ho nějací výtečníci vykradli. Nejdražší věc, co z auta zmizela bylo autorádio. Ani zloděje, ani rádio se samozřejmě najít nepovedlo. A rozbité okénko jsem si nakonec musel zaplatit sám, protože pojistka to nepokryla. To se mi ta dovolená pěkně prodražila.

    OdpovědětVymazat
  5. Zhruba před rokem jsme také řešili zabezpečení domu, které se ukázalo v našem případě jako nedostatečné. Bohužel se najdou lidé, kteří se neštítí zničit prakticky cokoliv. Poměrně nedávno jsme investovali nemalé peníze do koupě zatravňovací dlaždice hned v několika provedeních a nějaký vandal je všechny poničil a už je nešlo dát zpátky.

    OdpovědětVymazat
  6. Já se snažím dům vždy zabezpečit před tím, než vyrazíme na nějakou větší cestu. Bohužel ne vše se mi daří zcela ochránit, a to i přesto, že mám kolem domu kamerový systém. Na naší zahradě je instalovaná kapková závlaha, která by neměla běžně zloděje zajímat, ale to jsem se mýlil a hned po týdnu byla pryč.

    OdpovědětVymazat
  7. Dobré rady. Myslím si, že toto spousta lidí určitě ocení. My pochopitelně doma bezpečnostní systém máme. Problém je v tom, že mám na zahradě i takový zahradní domek s nářadím a ten kromě zámku nijak zabezpečený nemám. Rozmohly se tu v okolí teď ale krádeže nářadí, tak jsem si řekl, že na to půjdu chytře. K domku jsem schoval dvě fotopasti, takže pokud by se mi z něj někdo pokusil něco ukrást budu ho mít alespoň vyfoceného.

    OdpovědětVymazat
  8. Já doporučuji před odjezdem raději třikrát překontrolovat jestli máte zavřená okna a zda jste dostatečně uzavřeli sklep. Protože přes sklep se dnes asi nejčastěji krade. Nevím teda co to těm lidem musí vlézt do hlavy že se rozhodnou jít vykrádat, ale to není naštěstí můj případ.

    OdpovědětVymazat
  9. Někdy si říkám že když se tolik věcí dá koupit na internetu, tak je s podivem že se masově narozšířily i ty investice do P2P. To mě docela mrzí že se lidé neumí zamyslet nad tím, že peníze, které vydělají, tak nutně nepotřebuji spotřebovat, ale můžou také vyzkoušet nějaké investie, že?

    OdpovědětVymazat
  10. Chci se na něco zeptat a zajímal by mě váš názor. Pořídili byste si na ochranu majetku například zbraň? Já nad tím právě už nějakou dobu přemýšlím. Bylo to u nás v poslední době pár vloupaček a donutilo mě to přemýšlet o tom, že je celkem důležité chránit svůj majetek. A díky tomu jsem došel k myšlence pořídit si nějakou zbraň. Pořád ale nevím, jestli to není až moc radikální. Jaký na to máte názor?

    OdpovědětVymazat
  11. Uvažovali jsme že bychom si také pořídili do interiéru něco hezkého. Ale tím že jsme s manželem mluvili nahlas tak najednou došlo i na téma jezírka a já měla hned jasno. Chci si dlouho splnit sen s takovou oázou a toto se na to přesně hodí.

    OdpovědětVymazat